Mô tả công việc

Chức danh: Sr. General Accounting Assistant

Bộ phận: Tài Chính - Kế Toán

Báo cáo với: Deputy Accounting Manager

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

I. Job summary

  • Follow up prepayment account closely to make sure allocation expense is correct & appropriate
  • Follow up accrual account closely to make sure clearance accrual based on actual payment
  • Consolidate the Balance Sheet for whole company including HCM, Ha Noi and other provinces

II. Job accountabilities

  • Accruals: control all the accruals based on budget and actual cases to be done correctly
  • Allocations: Make sure all the expenses allocations are sufficient, correct and in time Update allocation & accrual transactions into accounting software
  • Keep track and update all allocations & accrual expenses
  • Follow up with other departments (e.g. Site, HR, Ops …) for recording monthly actual use of all tools, materials, spare parts, uniforms… and allocate these expenses correctly and timely
  • Salary and related expenses: work with HR to ensure all details of payroll are correct and available and recorded in the correct accounting treatments/entries base on company policies including all salary related expenses (e.g. social insurance, 13th salary, bonuses,…), and do the quarterly reconciliation with HR.
  • Checking VAT input to make sure VAT declaration matches with the ledger of VAT input
  • Prepare the tax reports for review
  • Breakdown detail list in balance sheet: prepayment account, accrual account, other payable account, other receivable account except for AP merchandise
  • Consolidation HCM & HN in balance sheet: prepayment account, accrual account, other payable account, other receivable account, deposit account, advance account
  • Ad-hoc reports and assignments based on management requirement

III. Job requirements

  • Minimum 3 years relevant working experience or same position
  • Deep understanding about accounting and tax
  • Able to handle full set of accounts
  • Good English
  • Using computer with knowledge of M.S office program especially spreadsheets and accounting system or software (SAP)

IV. Application instructions

Submit your CV and Cover letter at website: circlek.com.vn

Or send directly via e-mail: recruit@circlek.com.vn

V. Contact

Human Resources Department – Phone number: (028) 3620 9017 (Text 191)

 

Vị trí đang tuyển dụng

Chức danh Bộ phận Địa điểm làm việc Ngày hết hạn
CSR – Nhân Viên Bán Hàng Bán Hàng Hà Nội , Hồ Chí Minh , Bình Dương , Vũng Tàu , Cần Thơ
Accounting Assistant (Senior Level) Tài Chính - Kế Toán Hồ Chí Minh
AR Supervisor Tài Chính - Kế Toán Hồ Chí Minh
Promotion and Display Manager Ngành Hàng Hồ Chí Minh
AP Supervisor (Merchandise) Tài Chính - Kế Toán Hồ Chí Minh
Group Category Manager Ngành Hàng Hồ Chí Minh
Legal Supervisor Pháp Lý Kinh Doanh Hồ Chí Minh

Chức danh

CSR – Nhân Viên Bán Hàng

Bộ phận: Bán Hàng

Địa điểm làm việc: Hà Nội , Hồ Chí Minh , Bình Dương , Vũng Tàu , Cần Thơ

Ngày hết hạn:

Accounting Assistant (Senior Level)

Bộ phận: Tài Chính - Kế Toán

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn:

AR Supervisor

Bộ phận: Tài Chính - Kế Toán

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn:

Promotion and Display Manager

Bộ phận: Ngành Hàng

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn:

AP Supervisor (Merchandise)

Bộ phận: Tài Chính - Kế Toán

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn:

Group Category Manager

Bộ phận: Ngành Hàng

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn:

Legal Supervisor

Bộ phận: Pháp Lý Kinh Doanh

Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh

Ngày hết hạn: